fredag 9 december 2011

Dille ♥

Jag har fått dille på det här med zucchini och äter det gärna till allt istället för pasta, potatis eller dylikt. Senast idag blev det en blodig köttbit med en skvätt sås och zucchini som var stekt i tärningar med bara lite salt och peppar på. Mums. :)

Ett annat smakfenomen som ofta dyker upp på mitt matbord är ägg och fetaost. Ibland rört tillsammans som ett mättande mellanmål, ibland med en hög kokt broccoli till en lättare lunch. Kombinationen är fantastiskt god.

Att jag älskar cheesecake har nog ingen missat, och då helst frozen cheesecake. Favoriten är nog en fantastiskt god citruscheesecake som jag brukar göra på somrarna. Den blir både hög och vacker med sitt apelsinlock. En mer glassig variant av daim och också en stor hit.

Lika vacker att se på som god.

Denna hallonpannacottapaj som jag hittade på tasteline blev också en hit. Både jag och mamma blev totalfrälsta och det var svårt att låta pajen stå kvar i kylskåpet. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar